Praca zarządu jest efektywniejsza, dzięki wsparciu systemu TM Project w obszarze:
- planowania i realizacji strategii firmy.
Zarząd planując rozwój firmy wyznacza kierunek dążenia poprzez określenie celów strategicznych, które w następnym kroku dekomponowane są na portfolia oraz projekty i przekazywane do realizacji.
System TM Project pozwala zarządowi na zdefiniowanie takich projektów oraz ich monitoring, zarówno od strony procentowego wykonania pracy, jak i poniesionych kosztów. Obszar analiz rozszerzony o wskaźniki realizacji projektów i portfolio pozwalają powiadomić zarząd o sytuacjach wyjątkowych, pozwalając mu zareagować i nakierować projekty na właściwe tory.
- bezpieczeństwa finansowego i wypłacalności firmy.
Dostępne w systemie TM Project budżety działów oraz projektów zawierają pełną informację o strukturze kosztów i sprzedaży. Pozwala to na analizę finansów firmy zarówno w aspekcie zyskowności, jak i przypływów finansowych wraz z przewidywaniem przyszłego stanu konta. Wiedza ta pozwala zarządowi świadomiej wybierać projekty, jak i określić konieczność zintensyfikowania działań handlowych w celu pozyskania nowych kontraktów.
- nadzoru nad wyborem kontraktów podejmowanych przez firmę.
Odpowiedni dobór kontraktów stanowi odpowiedzialność zarówno w stosunku do klienta (opinia na rynku), jak i firmy (zyskowność, obciążenie firmy, możliwość realizacji). Także w tym obszarze z pomocą przychodzi TM Project i moduł symulacji obciążenia zasobów. Użytkownik otrzymuje możliwość nałożenia obciążeń zasobów aktualnie realizowanych kontaktów na kontrakty ofertowane, otrzymując tym samym informację o okresach, w których wystąpią przeciążenia lub niedociążenia pracowników. Wiedza ta jest niezbędna do ustalenia realnego terminu wykonania kontraktów, aby uniknąć kar, jak i zoptymalizować koszty pracy (używanie nadgodzin nie jako normalnego trybu pracy firmy, a rozwiązywania sytuacji awaryjnych). Ponadto informacja o stale utrzymującym się przeciążeniu danej grupy pracowników jest sygnałem dla zarządu o konieczności uruchomienia rekrutacji i rozwoju danego działu firmy.
Połączenie płynności finansowej, wynikającej z realizowanych i potencjalnych kontraktów z ich obciążeniem daje pełny przekrój możliwości zarówno finansowania jak i wykonalności zobowiązań firmy.